Grej of the day

Gårdagskvällen var nog den finaste så här långt på sommaren. Helt otroligt hur solen sken, och så länge. Café Sylvia var smockat med människor som satt på uteserveringen och njöt av ett glas medan solen strålade över ån på södern. Jag hade verkligen inte haft någonting emot att få sätta mig där och ta en kall öl, men så blidde det inte.
     Och idag har det varit en alldeles underbar dag. I alla fall fram till nu, då himlen har blivit lite mosigare. Kanske bara bra att det inte är så varmt, med tanke på matchen ikväll.
     Derby med stort D och seriefinal så det sjunger om det. KBK mot Arboga Södra - två lag som är obesegrade så här långt i serien, två lag som har lika många poäng och nästan likadan målskillnad, och två lag som hatar att förlora mot varandra. Kan bli en klassiker, kan bli en fest, kan bli ett fiasko, kan bli en katastrof, kan bli en avvaktande historia, kan bli ett målkalas. Den som tittar får se, och oj vad jag ska titta. Jag hade verkligen helt otroligt gärna velar vara med på planen istället, men jag får vara med i matchen från läktaren.
     Jag är spänd, nervös och mycket förväntansfull. Glad.

Men först väntar träning med juniorerna för min del. Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0