Jag älskar folk som bara gasar

En fråga: är Kent galna eller bara helt jävla övermotiverade? Jag menar, det känns som att skivan Röd kom i förra veckan, och nu står det klart att bandet släpper en ny skiva, som fått namnet En plats i solen, i juni.
     Det har släppts en dubbelsingel idag, tror jag, med låtarna Gamla Ullevi och Skisser för sommaren, och jag har ännu inte kunnat lyssna på dem - men jag antar att det blir en ganska snarlik fortsättning på Röd-skivan, det vill säga med ganska mycket elektroniska influenser.
     Galet eller briljant, jag måste ändå medge att jag älskar denna produktivitet av ett band som redan släppt 8 studioalbum under sina karriär. Att så här långt in på karriären kunna spotta ur sig två album inom loppet av ett år, det vittnar om att Jocke Berg och Co trivs med livet just nu. Det måste verkligen tycka att saker och ting är jävligt roligt nu, för Kent är ju kända för att inte vilja släppa ifrån sig något som inte är jävligt genomarbetat.
      Jag vidhåller fortfarande att jag gillar Kents äldre gejer mer, när det körde med rena instrument istället för trummaskiner och programeringar, men jag är ändå väldigt imponerade av deras produktivitet. Det känns piggt.

Men nu sitter jag och lyssnar på Filip & Fredriks andra podcastsändning från aftonbladet.se, och jag fullkomligen älskar det. Men det kan ju inte bli annat än bra. Jag menar, tänkt ett forum där pojkarna får orera fritt om väder och vind. Det måste vara deras våta dröm, och min också börjar det bli.
      I denna sändning tror jag de ringer upp Foppa för att snacka gamla fylleminnen. Bara en sån sak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0