Långt bort är ändå väldigt nära

Jag stod på en flygplats och väntade på känslan. Men den kom aldrig.
Så jag satte mig i solen en stund och funderade på nästa steg.
Några kom förbi och klappade mig på axeln, några sjöng från andra sidan - och även fast jag värdesatte det väldigt högt så blev jag själv min största beundrare.
Kanske hade jag the time of my life, kanske var jag bara glad. Jag bestämde mig för att leva för evigt istället för att dö för alltid. Men sanningen är den, att jag saknade dig.
Jag åkte till andra sidan jorden för att hitta något som var försvunnet. Men det visade sig att det funnits där hela tiden.
Ibland måste man kanske åka väldigt långt bort för att se vad som finns där precis framför näsan på en där hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0