Man måste vilja ha det

Har funnit någonting jag en gång hade.
En känsla av att varje dag är underbar att klara av.
Med det djupaste av bröst omfamnar jag allt det goda och onda.
Spottar, slår mig, gråter, andas, skrattar, erövrar.
Ett hjärta i brand i ett kallt land i världens vackraste trädgård.
Mitt i bland alla vilda ungar springer hemlösa hundar, och det doftar hembryggt äppelvin.
Så lätt det är att ta de små undren som sker varje dag för givet.
Man tror man glömmer, men saken är den att man är så ständigt påmind att man inte längre tänker på det.
Älskling du har levt livet. Lär mig för en kort sekund så får du mina rena ord.
Vi blir aldrig detsamma igen, så låt oss starta någonting nytt.
Om du tror mig så är du den vackraste jag någonsin mött.
Tack för att jag fick vara med idag. Imorgon försöker jag igen.
En underbar dag att klara sig igenom.
Kanske gör jag det bättre, eller lite sämre.
Tack ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0