Igår och idag

Var ute på en morgonpromenad idag, som i folkmun kanske skulle kallas för förmiddagspromenad, och tog en sväng förbi Friluftsförskolan Björkliden ute vid Gersilla där jag jobbat i omgångar genom åren.
     Det första barnet jag mötte var en välkänd filur. Han kom fram, synade mig från topp till tå och sedan sa han: "Varför har du krympit?". Boom - och vissa saker förändras aldrig. Tack och lov.
     Roligt att se och träffa alla gamla små juveler igen. The kids are alright där ute, och det är därför jag aldrig riktigt har kunnat släppa det stället.

Och igår var det fotboll uppe i Fagersta. Inte för egen del, men för KBK. Jävlar vad bra vi spelade. Jag har ju inte nåt att jämför med från i år, men jag tycker att vi rullade bollen riktigt fint stundtals. Marcelo pangade in 1-0 direkt, och sedan ägde vi matchen fullständigt tiden ut. Kunde ha blivit närapå tvåsiffrigt om alla hade varit hundraprocentiga framför målet, men det fick räcka med "bara" 3-1, efter att Berga och Tordan gjort varsitt.
     Samtliga i laget svarade för en god insats, men Gustavo och Tordan var nog de bästa i laget denna afton tycker jag. Jävlar vilka löpningar Tordan hade i den första halvleken - som att se på Ljungberg när han var som bäst. Fast sedan tog åldern ut sin rätt och djupledslöpningarna avtog. Han är ju trots allt 27 nu.

Det var skönt att få stå vid sidan och vråla sig hes igen på grabbarna och domaren, som denna kväll var den inte alltför eminenta McIver från Köping. Man blir ju riktigt sugen på att spela när man står bredvid, men det kommer att bli tufft att slå sig in i laget. Många som har utvecklats, och det är bra och roligt. Men jag vill spela och jag kommer att göra mitt yttersta för att ta en plats till hösten.
      Träning ikväll, och förhoppningsvis är jag inte lika kantig och stel och kass som tidigare träningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0