Satan!

Fan också...
    Sista matchen för vårsäsongen, "derby" mot Kolsva och en chans att gå in i sommaruppehållet som obesegrande serieledare - och så förlorar vi.
     3-1 slutade matchen, och det efter att vi spelat med en man mindre i 70 minuter då Marcelo blev för het efter en fällning och delade ut ett slag, vilket ledde till utvisning. Nåväl, frispark fick vi och på den krutade Gustavo in 1-0, och den ledningen höll vi halvleken ut. Tyvärr fick vi sämsta tänkbara start på den andra halvleken med mål i arslet direkt, och efter det var det svajigt. Vi försökte trycka på och det gav luckor bakåt och ja...Kolsva kunde göra ytterligare två mål medan vi inte fick in den.
      Vi kom inte upp i normal nivå denna kväll. Mycket felpassningar, eller "fjuttande", och lite dålig...glöd? Jag ska inte säga för mycket, det är lätt att sitta bredvid och tycka saker, men det kändes lite grand som att vi bara ville spela av matchen och gå in på sommarledigheten. Jag saknade lite derbykamp.
       Dock är det ju aldrig lätt att spela med en man mindre, speciellt inte i mer än halva matchen, och det gjorde väl kanske sitt till. Hade vi inte fått den där utvisningen så är jag överygad om att vi hade tagit hem matchen.
       Trist att förlora såklart, men att gå igenom en serie utan förlust är ju väldigt svårt. Nu har vi förlorat en gång, nu behöver inte göra det något mer. Tycker jag. Hoppas jag. FAN!
       För egen del så blev det bänken, och det var väl en personlig bonus. Nu återstår en b-lagsmatch, mot Juventus på torsdag, innan det är ledigt i en månad tror jag. Därefter börjar höstsäsongen, och då hoppas jag kunna vara med och konkurrera på samma villkor som alla andra. Det är ju upp till mig och det gäller att komma väl förberedd. And I will do it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0