Kulturkrock

Det är lite si och så med vad man får göra och säga här i Australien. Man får inte säga ditten och göra datten. Typ.
     På MacDonalds till exempel så sitter det skyltar som uppmanar om att: "Man måste vara trevliga mot varandra. Det tillåts inget aggressivt beteende, berusat beteende eller oförskämt beteende. Och inga svordomar!". Just det där med svordomar har jag reagerat på. De är, eller kan vara, väldigt konservativa när det gäller svordomar. "Fuck" är inte alltid så populärt. Därför är det väldigt roligt att vistas tillsammans med Fröken Blomberg. En gång använde hon uttrycket "fuck me hard and slowly" så att en australiensare nästan satte pastan i halsen. Jag reagerade inte, men att se australiensarens reaktion var väldigt roligt.

     Hursom, alltid när jag ser de där skyltarna som uppmanar om trevligt beteende så börjar jag alltid nynna på Blink 182's låt Family reunion i mitt huvud. Den går så här:

 

"Shit, piss, fuck, cunt, cocksocker, motherfucker, tits, fart, turd and twat.
Shit, piss, fuck, cunt, cocksocker, motherfucker, tits, fart, turd and twat.
Shit, piss, fuck, cunt, cocksocker, motherfucker, tits, fart, turd and twat.
Shit, piss, fuck, cunt, cocksocker, motherfucker, tits, fart, turd and twat.
I fucked your mum."


Kommentarer
Postat av: Mor

Hmmm...

2010-03-18 @ 13:11:47
Postat av: J

ha ha!!! men lite roligt är det???

2010-03-18 @ 13:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0