Min första tid

Söndag. Japp, det känns som söndag. Utan besvär. Fast ni kanske nyss har vaknat, medan jag börjar tänka på kvällsmaten.
    Mina första intryck av Australien och Perth då? Tjae, jag har ju inte hunnit se så våldsamt mycket än, men av det jag sett så verkar det väldigt schysst. Typ som Sverige fast mer utomlands. Ni vet...
    Vad jag däremot har hunnit märka är att människorna är väldigt softa och laidback. Här finns inga problem, det är bara "no worries, man" eller "no problem, man", vilket är väldigt skönt. Sedan får jag använda ett uttyck som jag älskar, nämligen "Cheers, mate", vilket tydligen är ett väldigt australiensiskt uttryck.
    Nåväl, i veckan som kommer så ska jag väl försöka att se lite mera. Jag har väl inte haft jet-lag direkt, men lite halvseg och småtrött har jag varit. Det är väl värmen och omställningen kanske.
    Sedan har Fröken Blomberg haft fullt upp med sitt pluggande, vilket jag var medveten om innan jag åkte ner. Däremot tror jag inte att folk förstår där hemma vilket jävla hästjobb hon lägger ner. Hon sliter som fan och är superduktig, och det verkar som så att internationella stundenter har betydligt tuffare med tanke på språket och de högre ställda kraven, men envis och målmedveten som hon är så kommer hon att fixa det. Det verkar som att hon verkligen trivs här, och jag börjar så smått förstå varför.
     En av anledningarna till att jag ville åka iväg var ju för att kunna skriva på min bok, och det känner jag redan nu att det kommer jag att få göra här nere. Jag har redan skrivit mycket sedan jag kom hit, och ge mig några månader till så ska ni nog få se på fan!

     Äh, jag har inte ens varit här en vecka än - men jag känner redan nu att det här är allt jag hoppades på.

Annars då? Ja, jag hörde att det blev torsk mot Söderköping. Lite details, please. Kaggen är ju inte snabb på hemsidan.
     Och så vann Blåvitt i premiären! Mot Kalmar dessutom! Dubbel skönt, för är det nåt lag jag hatar så är det Kalmar. Och Hysén dunkar på. Kan bli en ljuvlig säsong.
     Och Anna Bergendahl vann Melodifestivalen. Mmm, helt okej, hon hade en bra låt, tveklöst den bästa i finalen, även om jag fortfarande älskar Kalle Moreus och Orsa Spelmän. Nä fan, det här blir nog bra. Man har ju ingen aning längre om vad som funkar i Europa så det är väl bara att hålla tummarna, liksom.
     Men Modo missade slutspelet, och det värker. Hoppas inte Foppa väljer att avsluta så här. Ge det ett år till. Ett VM-guld och SM-guld till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0