Loving this

Idag tog jag pendeltåget in till Perth City, som ligger en station bort från Leederville där jag bor nu, och där blev jag kvar hela dagen.
    Shit alltså vad jag har gått! Det är någonting befriande med att ta klivet in i en stad och inte veta alls vart man ska gå. Perth är ungefär som Stockholm, så det fanns ett antal vägar att gå. Men jag hade ju ingen tid att passa eller någon speciell plats att vara på - så jag bara gick. Om jag kände för att ta vänster så tog jag vänster, om jag ville gå till höger så gjorde jag det, och jag gick bara dit nosen pekade. Fantastiskt.
     Jag kan ju inte påstå att jag visste var jag var någonstans, men jag kände mig heller inte vilse. Tack vare alla jävla skyskrapor runtomkring så hade man ändå ett ganska bra hum om vart man befann sig, i förhållande till tunnelbanan som jag kom ifrån, och ja...dit hittade jag ju tillbaka utan problem.
     Efter att ha gått ett tag kom jag fram till en park, och det kan jag säga redan nu att där kommer jag att tillbringa många timmar här nere i Australien. Det var som ett vackert grönområde, insprängt bland alla höghus, skyskrapor, hotell och affärer. Populärt verkar det också vara, då nästan varenda parkbänk var ockuperad. Här vistades barnfamiljer, kärlekspar, pensionärer och lunchande business men med en liten doggy bag i handen. En skön tillflykt någon timme om man sitter på ett kontor hela dagen, kan jag tänka mig.
      Aja, där satte jag mig och skrev - och där kommer jag att sitta igen. Många gånger.
      Lunch på MacDonalds följdes sedan av en cappuccino på ett fik med utsikt över folket som vimlade längs gatorna i Perth, efter jag vandrat upp och ner och hit och dit i timmar i ett utav de väldiga varuhusen i centrum.
      Det har varit en dag med kvalité kan jag lova. And tomorrow I will do it again, fast då kanske jag går vänster istället för höger som idag, och tvärtom. Ja ni fattar...




Här är parken jag kommer att sitta i. Ni ser ju träden där. Inte så märkvärdigt på utsidan, men på insidan...

Och här är lite andra bilder från Perth City












Det är dags för mig att komma ut glasögongarderoben. Jag har faktiskt inget val, mina linser börjar bli dåliga, och jag har inga fler med mig.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Åhh vad härligt det låter, ditt nya liv...Puss!

2010-03-15 @ 14:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0