Vita strander

Jaha, da har man avverkat Phi Phi Islands ocksa.
    Dagen borjade med en stadig frukost (1 ton bacon saklart) innan det bar ivag mot baten som skulle ta oss ut till havs. Det var vi, ett par finnar, nagra marockaner (tror jag) och ett helt gang med asiater av alla de slag.
    Forsta stoppet var Koh Island, och dar snorklade vi bland totalt oradda och exotiska fiskar vid korallreven. Enormt haftigt, faktiskt.
    Sedan akte vi till Monkey Beach och matade nagra vresiga och fracka apor, for att senare inta en lunchbuffe pa en intilliggande o. Darefter snorklade vi runt baten ute till havs en stund, och da holl de dar helvetes marockanerna pa att javlas genom att mata fiskarna sa att jag nastan blev uppaten av ett hungrigt stimm. Men skrattar bast som skrattar sist, det var inte jag som lamnade baten med ett blodande kna. Ha!
    Avslutningsvis akte vi till Maya bay, som ar stranden dar filmen The Beach med Leonardo DiCaprio spelades in. Det var riktigt javla coolt - och fruktansvart vackert!

Ja, sammanfattningsvis var det en spannande och rolig upplevelse. Nu forstar jag varfor somliga faller pladask for Thailand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0