Mina favoritställen



The Coffee club i köpcentret Garden City. Bästa, och bästa utbudet av, kaffet i hela Garden City. Skönt att glida ner i en av skinnfåtöljerna och bara glo en stund. Väldigt mysig personal, speciellt den rödhåriga lilla tanten.








Stirling gardens. En grön trädgård i en grå betongdjungel. En fin liten park insprängd mitt ibland alla skyskrapor och höghus i centrala Perth City. En populär tillflyktsort för kontors-nissar på lunch.
    Här har jag suttit mååånga eftermiddagar och ömsom filosoferat ömsom skrivit.






Balkongrestaurangen på andra våningen av Carilton Hill. En fin dag är det magiskt att sitta där i solen med en öl eller kaffe och lyssna på gatumusikanterna som oftast har parkerat där nere på gågatan.




"MIn" parkbänk nere vid kajen i city. Här brukade jag oftast avsluta mina dagar i början när jag nyss hade anlänt. Väldigt lätt att drömma sig bort här.




Fremantle. En förort utanför Perth, inte så långt ifrån där jag bor. De flesta av krogbesöken av avverkats här och kvällstid är det fullt pådrag längs gatorna. På dagtid är det också väldigt soft att bara strosa runt i Fremantle.






South beach. Vill man ha lite mer puls och människor kanske man ska åka till Cottesloe, men jag trivs bättre på South beach. Det är mer strandkänsla, på nåt sätt. Att sitta här på en sanddyna och titta på solnedgången går inte av för hackor. Det är helt jävla otroligt vackert.

 





Och alldeles intill finns ett litet strandcafé, South beach café, med glass, kaffe, hamburgetallrik, sallader och mackor. Riktigt skönt ställe i riktig aussieatmosfär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0