Onsdag

Upp tidigt. Tar 98:an nerför South street till Fremantle. Lyssnar på Kungen. "Take my hand. Take my whole life too...". Strosar runt lite, hoppar in i en second hand-affär och köper en kriminellt snygg kamouflage skjorta/jacka.

     Vandrar längs hamnen bort till South beach. Tar en kaffe på South beach café. Går ner till stranden och sätter mig på samma vanliga sanddyna som så många gånger förr. Endast måsarna gör mig sällskap denna dag. Känner mig mätt. Lyssnar på Foreigner, I wanna know what love is, och ofta undrar jag vad jag tänkte på när jag la in denna låt i iPoden. Men vid vissa tillfällen i livet så känns den låten bara så...rätt.

      Går tillbaka till hamnen och tittar på båtarna som kommer in och lämnar. Lyssnar på Evert Taube och förbannar mig själv för att jag inte la in fler låtar med honom. Så skimrande var aldrig havet - you fucking got that right. Evert Taube, Alf Robertsson, Mats Paulson, Fred Åkerström...de visste så mycket mer förr i tiden.
       Ser mörka moln komma in över horisonten. Tänker att det är dags att åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0