Håll i er

Den här dagen har varit alles wunderbar. Jag blev 10 på nytt när jag fick komma ut i snön för första gången på riktigt sedan den kom ner på marken, och det var förlösande härligt. Först rullade jag en megabautasnöboll, helt utan anledning, så att jag blev toksvettig. Sedan kröp jag runt i snön, kastade snöbollar på småfisarna så att de blev alldeles chockade och hoppade runt och slängde mig som dåre som nyss blivit utsläppt från hispan. Jag var ett vinterbarn i sitt esse.
     Sedan lite tacofärss på det, följt av kaffe, följt av härj deluxe med de nyvakna småfisarna - and my workday was over.
     Och nu återstår bara ytterligare härligheter. För det är ju som så att det är Riddar-kväll ikväll. Påven är hemma från sin tjänstgöring i Stockholm, Studenten är in town över helgen och Grotta är hemma precis som vanligt. Kalas, med andra ord.
      Snart skålar vi upp, sedan hälsar vi väl på Harry. Är jag glad? A 're ä ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0