Helgens tankar om...

Ånyo ett avsnitt av Så mycket bättre, och det är lika bra varje gång. Den här gången var det krutmormor Lill-Babs dag, och då fick resten av gänget städa och spela golf. Väldigt lätt tv, med andra ord.
     Men så är det ju också i musiken som styrkan och behållningen ligger. Än en gång svarade Di Leva för den bästa tolkningen, i mitt tycke, när han sjöng den för mig okända låten När vi älskar. Väldigt varm och fin. Näst bäst var faktiskt Lasse Berghagen med sin version av Är du kär i mig ännu Klas-Göran. Jag trodde att han skulle flamsa bort den, med dialekt-biten, och han var på väg, men så styrde han upp den i en smått pompös avslutning.
      Christer Sandelin körde lättsamma April april, och den blev ju också extremt lättsam i sin orientaliska tappning. Men September slog på hårt och gjorde dunka-dunka av Leva livet. Blev väl hyffsat, men inte lika bra som förra veckan när hon gjorde disco av Petters Mikrofonkåt.
      Petter gjorde i sin tur hip-hop av Tuff brud i lyxförpackning, och det blev ganska häftigt, medan Plura gjorde Plura av Snurra min jord, en låt som jag inte heller hade hört tidigare.
       Det var fjärde avsnittet av Så mycket bättre det. Nästa vecka är det Christer Sandelins dag, och då blir det ju 80-tal av hela slanten. Jag menar...Fantasi, Vill ha dig, Ögon som glittrar, Hon har ett sätt (det hon vill ha) och Dover Calais. Det blir ju inte mer pudel-pop än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0