Imorgon e 1 annan dag

Visst är torsdag veckans längsta dag? Visst är det så? Jag tror det.
     Idag har det ju varit en alldeles strålande höst/vinter-dag, men för mig och småttingarna blev det till att hålla sig inne. En del av krabaterna har ju problem med att komma upp på fötterna på plan yta, då kan ni ju tänka er hur det blir i snövallarna. Synd, för jag behövde verkligen luft idag, kände jag.
     Sista arbetsdagen imorgon, och jag längtar verkligen efter helg. Dels för att imorgon kväll så samlas fyra sjättedelar av Riddarna i Eskilstuna för att "stjäla en kvall av livet", som Grotta så elegant beskrev det. Längtar't. Sedan på lördag så styr kosan mot hufudstaden, där Håkan Hellström på kvällen ska skänka oss lite välbehag. Eller ganska så jävla mycket välbehag, hoppas jag.
      Det är ingen dålig helg. Det är ingen dålig helg alls. Tvärtom så är det en fasansfullt bra helg. I alla fall så här på förhand.
      Nu ropar baconen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0