Oasis 2.0

Mitt älskade älskade älskade Oasis splittrades ju för ett år sedan, och att säga att det varit tomt sedan dess är en underdrift. Deras musik finns ju alltid kvar, men det faktum att de inte rullar aktivt som band...det känns. Det är bara för jävla sorgligt.
     Men. Kort efter uppbrottet så deklarerade Liam att han, Gem, Andy och Chris skulle köra vidare utan Noel, fast som ett nytt band. De blev till Beady eye. Ett litet plåster på såret i alla fall.
     Det har varit ovisst när bandet skulle komma ut med sitt matrial, det har skjutits lite hit och dit - men nu har äntligen det första livstecknet kommit, och det i form av låten Bring the light.
     Spänningen inför första lyssningen var lika stor som inför en ny Oasis-låt, och efteråt visste jag inte vad jag skulle tänka. Jag visste ju att det inte skulle låta Oasis, men jag blev ändå förvånad. Nästan chockad. Jag lät det smälta in några timmar, och efter andra lyssningen hoppade jag upp och ner i soffan av glädje. Jag diggade hårt, kan man säga.
      Bring the light är en slags boogie woogie-rockpärla som doftar The Kinks och The Who. Samtidigt är det en piano-orgasm. En riktig njutning, helt enkelt. Jag är såld.
      Oasis forever - men nu kör vi Beady eye!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0