Som en kär gammal vän...

Sååådärjaa, som käringa sa när hon hade mjölkat bonden, då blev det vinter. Som väderleksmänniskorna förutspådde. Men jag tänkte att "det här fjöset töar väl bort innan det hinner landa". Men fjöset fortsatte. Hela dagen.
     Fast den första snön är ju härlig. Det är som att man glömt bort det och ser snö för första gången i sitt liv. Dock var det aningen för kallt och isande blåsigt idag. I alla fall för småttingarna på dagiset, så det blev så gott som en innedag idag.
     Det blev också en spännande hemåtfärd för mig. Med de mest nerslipade sommardäcken man kan få tag på ute på marknaden så begav jag mig ut på halkbanan som skulle föreställa vägen, och jag tog sannerligen det säkra före det osäkra. Jag körde inte fort. Fast gränsen nåddes när en fotgängare höll på att gå om mig. Då gasade jag upp fanskapet en aning, följt av en skön varvning och en fräck liten sladd, innan jag gick ner i mitt knappt styrfarts-tempo igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0