Underbar morgon

Söndagmorgon. Första advent. Utsövd och härligt sömndrucken. Ute är det alldeles vitt och det ser ut att blåsa kalla vindar. Inne är det varmt och mysigt. Ett stort frukostbord och Nyhetsmorgon söndag på teven. Så lite men ändå så härligt mycket.
      Jag undrar varför jag inte gör så oftare, njuter av morgonen. En lugn och utdragen frukost är ju den bästa starten på dagen, och efteråt känner man sig helt oslagbar.
      Ja, första advent alltså. Den kom tidigare än någonsin i år känns det som. Var det inte sensommar i förrgår, typ? Och vart tog hösten vägen? Nu är det ju jättevinter. Första advent innebär att julen närmar sig med stormsteg, för december rusar ju alltid bara iväg.
      Jag säger det nog jämt, men i år ska jag verkligen försöka vara ute i god tid med julhandeln. Jag vill ta det lunt och undvika stressen och paniken dagarna innan jul. Jag ska verkligen försöka ta det piano. Starting...now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0