Kul kväll

Jaha ja. Maskeraden igår då. Det var en rolig kväll, det var det. Absolut. Men varken mer eller mindre.
     Det kändes som att kvällen gick i raketfart. Från det att vi samlades hemma hos Loke några timmar innan, till sista låten nån gång på natten. Det var liksom middag, sen dans, och sen var kvällen slut. Jag vet inte vart den tog vägen. Kanske hade jag så jävla roligt att tiden flög iväg? Jag vet inte. Det gick i alla fall lite för fort. Men en rolig kväll var det, helt klart.
     När jag vaknade upp i morse mådde jag kanon, och jag var glad för det kändes som att jag hade balanserat perfekt under kvällen. Jag var igång, men inte för mycket. "Perfekt", tänkte jag. Men så pratade jag med Grotta, och han hävdade motsatsen. Då blev jag förvånad och fick lite ångest. Eller ganska mycket ångest. Vad hade jag nu gjort? Hade jag varit för närgången och too much?
     Men. Så fick jag en kommentar av Snygg-JohanFacebook, och han menade att jag hade varit alldeles för lugn. Svårtolkat var ordet. Men det kändes som att jag var bra på ett bra sätt igår, och jag hoppas och tror att Grotta överdrev.
     Min kostym blev också ganska väl mottagen. Jag trodde på fiasko, men det blev ganska lyckat. Jag var sportfiskare, och det var jag i alla fall ensam om. Grotta hade lånat Sheriffens motorcykel-kläder och var enduroåkare. Det var väldigt roligt, för...ja, han såg rolig ut med sin hjälm och allt. Jag härjade lite med honom och påstod att han såg att vara klädd för att leka i snön och så, men det var en bra förklädnad. Eller, det fanns de som var sämre.
      Men Juha var klockren som korpsvart basketspelare från 80-talet, och Loke var väldigt rolig som uppblåst baseboll-spelare. Annars var det några boxare, några cyklister, nån hörnflagga, nån badmintonboll, några hockeyspelare, nåt cykeldäck, nån Zlatan. Och så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0