Fint lördagsnöje

Jag missade ju premiären av Så mycket bättre igår kväll, men det tog jag igen på tv4play.se idag.
     Jag var lite rädd att det bara skulle bli en av kopia av Stjärnorna på slottet, men så var det ju inte. Dels handlar det här ju enbart om ett gäng artister som träffas för en vecka, och det fina i Så mycket bättre ligger i mötet mellan dem tycker jag, utan snarare i låtarna som de framför.
     Varje person får ju en egen dag, där de andra var och en får tolka en låt som personen gjort, och i premiärprogrammet var det Lasse Berghagens dag. Jag tycker att Thomas Di Leva gjorde en helt fantastiskt version av Sträck ut din hand, jag började på allvar nästan böla, och Plura gjorde Min kärlekssång till dig skönt svänging. Sedan är ju En kväll i juni, som Lill-Babs sjöng, helt suverän.
      Jag gillade Så mycket bättre väldigt mycket och det blir mitt solklara val på lördagkvällarna under hösten. Nästa vecka är det Thomas Di Levas dag, och det kan ju bli skruvat så det står härliga till. Det ska mycket intressant att höra de andra tolka hans låtar. Jag hoppas Plura kör Vi får vingar när vi älskar, sedan skulle det vara roligt att höra Berghagen tolka Ingen kan köpa livet, jag hoppas någon kör Naked number one, och frågan är vilka som eventuellt sjunger låtar som Miraklet, Vi har bara varandra och Vem ska jag tro på. Mmm, jag ser väldigt mycket fram emot det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0