Good day

Det har varit en, på många sätt, underbar höstdag i Svea rikes västra mälardal. Sådär lagom kallt, men ändå varmt i solen. Lite vind som tar tag i löven, såväl de döda på marken som de nyligen frisläppta i luften. Regnbågar i träden och fukt på gräset.
    Just en sådan här dag är som gjord att uppleva och vara mitt i - och just en sådan här dag satte jag mig och skrev för första gången sedan jag kom hem ifrån Australien. En sorts islossning trots att ån var iskall.
    Jag tänker inte dra så stora växlar av det här, idag var idag, men jag är ändå glad för att det äntligen kom någonting till mig. Någonting att skriva om. Det var faktiskt förlösande. Det kanske låter fånigt och så, men när man vill någonting väldigt mycket utan att det händer någonting så blir man väldigt glad när det väl händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0