Svidish laerare

Idag har jag jobbat med svenska för invandrare, och då ungdomar och barn. Eller jobbat och jobbat...jag var där. Tanken är den att jag ska hoppa in där om läraran är sjuk eller liknande, och därför var jag där för att kolla läget och hur de jobbar.
     Det är en väldigt liten klass med barn och ungdomar från Somalia, Afghanistan och Tyskland, och eftersom att de bara varit här några månader så är det ju väldigt basic svenska det handlar om. Trots det blev jag grymt imponerad över hur mycket de hade lärt sig på så kort tid. En del av dem är till och med nästan redo att ta klivet in i skolan.
     Well well, vi får la' se hur mycket det blir med det. Dock var det ganska spännande, och det var även väldigt roligt att se hur villiga de var att lära sig. De ville verkligen plugga och det var nästan så att man fick tvinga ut dem på rast. Hur ofta ser man det hos 10-12-åringar?
     Nu ska jag bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0