Tillbaka dit jag kommer från

Jag har som sagt jobbat på Västerskolan idag, och det var en nostalgiträff all the way. Det är 14 år sedan jag lämnade skolan, men jag känner fortfarande väggarna, korridorerna och utebänkarna som mina. Fast idag känns det inte lika spännande och högtidligt att knalla in på lärarrummet som det gjorde för 14 år sedan.
     Fick även träffa många gamla juveler som man haft på dagis genom åren, och de äldsta barnen går idag i fjärde klass.
     Jag minns det som igår. Mitt första år ute på Björkliden var avverkat och vi var framme vid sommaren 2006, då den äldsta kullen skulle lämna dagislivet för skolan. Då kunde jag ha en av dem på axlarna, en av dem på ryggen och en av dem på magen - samtidigt. När jag träffade barnen idag hade de växt upp till hakan på mig. 5 år. Tiden går. Usch.
     Men det var en omväxlande och trevlig dag, och jag fick spela fotboll på asfalten som förr i tiden. Enda skillnaden var att när rastklockan ringde in så gick jag till lärarrummet och fikade istället för att gå in och jobba med läsboken Leo eller svenskaboken Äppel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0