Rackartygens hotell is back!

Paradise hotel är tillbaka. Äntligen, får jag ändå lov att säga, för det är en av mina favorit-dokusåpor of all time.
     Gårdagens premiär lovade gott, och det känns som att det kan bli en riktigt smaskig säsong med intriger, rävspel och hela tjottablänget. En nyhet är att min darling Alex Schulman är programledare, med allt vad det innebär. Jag tycker redan att han hunnit sätta en viss prägel på programmet, och han har även gått ut och sagt i media att han kommer att ha en lite större roll i programmet än vad tidigare programledare haft. Bra där, säger jag.
      Första intrycket är intakt, och som vanligt har man redan efter första programmet hunnit lokalisera deltagare man himlar med ögonen åt, skrattar åt och hytter med näven åt. De personerna som sticker ut mest redan från start är oftast de störigaste personerna, och de brukar antingen bli kortlivade eller hatobjekt/tittarfavorit under säsongen.
       Två konstateranden efter första programmet:

1. Det finns inga sköningar i grabbgänget. Emanuel har potential, men måste då börja leverera snarast. Annars är det mest fjöliga snubbar. Jag menar...hur ofta kan man egentligen stå och titta sig själv i spegeln och dra handen genom håret?

2. Det har gått inflation på EMD-frillan, ni vet den där frippan där man är snaggad på sidorna och lite i nacken och har en lång backslick uppe på toppen. Den är verkligen överallt nu för tiden och den har blivit den nya hockey-frillan, eller kanske den nya Big brother-frillan?
      Det känns som att det började med sångaren i One republic i videon till Apologize, och sedan har det bara eskalerat. Visst kan den vara snygg ibland, men det har gått till överdrift när mer än varannan snubbe syns med den. Låt den försvinna, eller åtminstone minska avsevärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0