Bra start på Idol

Det är samma visa varje år. Idol drar igång igen, och man känner bara: "Äh fy fan i år skiter jag verkligen i den där jävla sörjan!". Men så tänker man: "Ja, visst, okej, jag kan titta på första programmet. Men inget mer.", och sedan sitter man i skiten igen. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att det är bra kvalité år efter år, men lik förbannat tittar man.
    Men i år var det annorlunda. Känslan inför var densamma, men efter att ha sett premiärprogrammet (på webb-tv) så blev jag positivt överraskad. Vilken jävla kanonstart! Det var nerv (nåja), talang, glädje och lite lite sorg. Visst fanns det fortfarande pajiga inslag med töntar som såg sin chans till 1 minute of fame - men det överskuggades av allt det andra.
    Jag menar...Redan den första sökanden visade ju klass, och sedan fortsatte det med gitarr-tjejen som var grym. Och vilken vändning det blev på de där fjolliga tjejerna som kom in. Utskällning, gör om, gör rätt, guldbiljett. Och den där tjejen som haft knas med rösten i 3 år som kom in och sjöng järnet. Snacka om att sjunga med f***an, och med det menar jag bara positivt. Eller den där snubben som blev dödförklarad som artist av juryn förra året, som nu kom igen och fick dem att ta tillbaka varenda ord.
    Det var riktigt bra TV rakt igenom, vad skönt det var att inte Peter Jihdes ansikte utgjorde 80% av programtiden.
    Fortsätter det så här så kommer jag att sitta som klistrad framför Idol i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0