En dag i livet

Dagen idag har jag tillbringat uppe i Västanhed. Där fick jag klättra i granar och såga av topparna, och sedan skulle satans jävla as till vedkubar klyvas isär till smådelar.
     Helt klart ett jobb för en karlakarl - och det var på allvar riktigt roligt faktiskt. Eller...roligt är väl att överdriva, men det var uppfriskande på ett roligt sätt. Att använda händerna, liksom. Jag kände mig så otroligt värdig när jag stod där och sågade och högg. Som att jag gjorde nytta i livet. Det gjorde mig glad.
     Senare framåt kvällskvisten drog man på sig domartröjan, stoppade korten och pipan i bröstfickan och begav sig till Centralvallen för att skipa rättvisa emellan några hormonstinna 15-åringar. Det blev som vanligt, en parad av hyllningar och glåpord. Gränsen mellan "bra domar'n" och "domarjävel" är hårfin.
     Nu ska jag äta torsk, och det får ni tolka hur ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0