En ny follower

Premiären av The Event igår lovade gott. Jag hade egentligen inte hört talas om serien förrän jag läste om den i tidningen igår och blev nyfiken.
    Det utlovades spänning och mystik och skruvade vändningar - och de löftena infriades med råge. Det pratades om Lost-vibbar, och det kan man väl lugnt säga. Mycket hopp fram och tillbaka i tiden, många personers olika öden som ändå på nåt sätt hänger ihop, och sedan den där jävla cliffhangern som gör att man mår dåligt av ovissheten. En bra cliffhanger gör mig alltid frustrerad, och då brukar jag överväga att aldrig mer titta på en serie på grund av att spänningen tär på mig - men lik förbannat måste jag titta för att få reda på svaret! Det är ett gift.
     En annan grej som är bra med The Event på SVT är att det synkas med USA, sånär som på 6 dagar. Jag brukar annars ligga långt efter att hackers och nerladdare som plöjer igenom olika serier långt innan de ens har kommit till Sverige - men nu är jag äntligen någorlunda med i racet.
     Söndagar klockan 21.15 på SVT 1 - där har ni mig under hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0