Guld och gröna skogar

Den här perioden, i övergången från sommar till höst, gör mig gott. Jag vet inte om det är just nu eller om det alltid är så, men jag tror att det alltid funnits någonting i denna förvandling som tilltalat mig.
    Luften förändras, färgerna byter färg och ytan på naturen är så krispigt klar. Som att få nya, eller starkare, linser.
    Efter en hel natt i grubbleriets tecken har jag idag gjort ingenting men väldigt mycket. Man kan säga att jag tagit tid för sånt som anses självklart och slentrianmässigt oviktigt, men som i grund och botten är essensen till ett välmående liv. Det är inte alla som gör det, delvis för att man inte har tillräckligt med tid, vilket jag har gott om, men även de få stunder då tillfälle ges så väljer de flesta, mer eller mindre omedvetet, att blunda för det som finns rakt framför en.
     "Håhå jaja vad han babblar den där new age-totten", tycker ni. Men kanske, kanske, kanske gör jag inte det. Kanske lever jag ett ekonomiskt oberoende liv? Kanske är jag bland de rikaste? Ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0