Idag påverkar jag Sverige

Idag är det val. Idag har vi chans att påverka hur vi vill ha det de närmaste fyra åren. Idag räknas våran röst.
     Jag ska inte påstå att jag är speciellt intresserad av politik, men jag försöker hänga med i stora drag - och den här sista månaden har jag verkligen försökt satt mig in ordentligt. Jag tycker att det är en skyldighet. Man behöver inte hänga med in i minsta detalj, men jag tycker att man åtminstone ska skaffa sig en överblick av det politiska läget som råder från dag till månad till år.
     Jag har inte varit säker på hur jag ska rösta hela tiden, men sedan någon vecka tillbaka så har ett beslut växt fram. Man kan aldrig vara säker på att det blir rätt - men det känns rätt inombords.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0