Kungen av ordbajseri

Det blev en höstdag i Eskilstuna. Jag gillar större städer, för det känns så internationellt på ett sätt. Nu ligger väl E-tuna på gränsen i den känslan, men idag fungerade det.
     Jag gillar när det blåser lite lätt, för jag vill tro att min frisyr mår bra av det - men idag var det lite för bra vindar. Efter en snabb, men noggrann, styling stövlade jag ut genom dörren för att mötas av vindpustar som var ordentligt på lekhumör. "Illa", tänkte jag först, men det var hellugnt skulle det visa sig. Jag var precis så snygg som jag hade hoppats på. Eller som man kan kräva, eller hur man nu ska uttrycka det.
     Nåväl, jag inhandlade en makapär som jag hoppas ska bringa stor, ellet måttlig, framgång för mig inom kort. Det skulle i alla fall vara fruktansvärt skönt och roligt om det fungerade, men det återstår minst sagt att se. Jag tror på det, men det behöver inte betyda någonting. Vi får se.
     ...och då pratar jag inte om regnjackan jag köpte på Myrorna.
     Och varför handlade jag en regnjacka, förresten? Jo, för att imorgon beger jag mig ut till Gersilla igen. Till Friluftsförskolan Björkliden, närmare bestämt. Japp, jag är inkallad igen. Fröken Jonatan is back! Dock handlar det bara om imorgon, men vem vet, det kanske blir fler gånger? I need the cash, och jag är faktiskt sugen på det igen. Att få de små juvelerna att le. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0