The boys are back in town

Lås oss då kort beröra det faktum att Filip & Fredrik är tillbaka i rutan, med sitt program Lite sällskap där de ska hjälpa fyra singlar i värmländska Grums att hitta kärleken.
     Fy fan så underbart att se dem igen. Jag missade ju Boston tea party i våras, då de inte sände det på de australiensiska kanalerna, men det tog jag snabbt igen på webben när jag kom, så det var befriande att få se dem "live" igen, så att säga.
     Lite sällskap är väl ungefär som Tur i kärlek möter matchmaker.com "med en liten tvist", som grabbarna själva skulle kunna ha uttryckt det. Roligt, men också rörande och nästan lite sorgset, sådär, att få skåda ensamheten i vitögat.
     Det är ju någonting helt nytt för duon, och jag var rädd att det skulle kunna bli lite för mycket "feel good-TV" av det hela, men de sätter sin prägel på det hela så man känner sig ändå väldigt hemma i Filip & Fredrik-universumet.
      "Det är det ärligaste vi har gjort" har duon sagt, och det är mycket möjligt. Jag skrattade i alla fall gott åt de härliga värmländska karaktärerna, och såklart som alltid åt den mästerliga redigeringen, och jag ser mycket fram emot att följa serien. Av första programmet att dömma är det kanske inte det bästa dem gjort, men det är ändå solljus bättre än mycket annat som visas på TV idag.
      För övrigt var min första notering att pojkarna, och då främst Filip, har lagt på sig en del sedan sist man såg dem. Och det är ju fullständigt skit samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0