Om vi hade varit Riddarna av Tylösand i somras...

Okej, en grej till om Kungarna av Tylösand.
    Jag blir ju underhållen och så - men det är ju en smått sorglig skara människor de har samlat ihop. Egentligen är det ju ett riktigt rövgäng. Det finns ju inte en enda sköning i det där huset, alla ju ganska platta.
    Den där lilla kurden Range var ju som en iq-befriad och samtidigt speedad variant av Soran Isamail. Det kom ju inte ett enda vettigt ord ur honom, och det mesta han gjorde var fel. Men man måste ge det till honom att det hände saker när han var i farten, och nu när han har lämnat huset på grund av att han inte pallade trycket så kommer det nog bli lite lugnare, på gott och ont.
     De andra snubbarna och tjejerna händer det inte så värst mycket med. Jockiboi glimtar väl till ibland och gör nåt skönt, men det är för sällan. Maskinen chillar mest och är lite för väl medveten om sitt fagra yttre. Nemo är lite halvskön, men ibland blir han för mycket besserwisser. Men han få ju nuppa så det står härliga till, så nåt gör han bevisligen rätt.
     Brudarna orkar jag inte ens kommentera. Det är bara smink och pms i en enda stor röra. Väldigt osofta tjejer verkar det vara.
     Skönaste stunden i senaste programmet var när de hade hemmafest och en snubbe som var gäst fimpade lite snyggt på en av tjejerna i huset. Tyvärr inte tillräckligt diskret, och när tjejen i fråga upptäckte det så blev snubben ombedd att lämna huset. Först försökte han skämta bort det, men klockrena ursäkt "Jag trodde att du var ett askfat" resulterade dessvärre i en drink i ansiktet, och sedan var hans tid i huset över. Poäng till snubben för hans fantastiska ursäkt.

På tal om den där hemmafesten. Den föregicks ju av att människorna i huset tidigare på dagen gick runt på stranden och delade ut inbjudningar - och jag kan inte undgå att fundera över vad som hade hänt om vi, Riddarna, hade varit där i Tylösand då.
     Vi hade definitivt bott på campingen som ligger bara ett stenkast ifrån huset där de bor, och vi hade med all sannolikhet också varit på stranden vid det tillfället när de delade ut inbjudningar. Vi hade säkert också fått en inbjudan, eftersom att de eftersökte lite folk som var "äldre än 15", och vi hade då också med all sannolikhet gått dit. Men sen vet jag. Hur hade det gått?
      Jag kan bara spekulera. Vi hade antagligen värmt upp i god tid innan festen, så pass bra att vi antagligen skulle vara mer än varma i kläderna när det var dags att bege oss dit. Bläckfisken hade nog varit varmast, tätt följd av lika taggad men kanske något mer kontrollerad Vampyren. Jag hade antingen varit alldeles plakat, för att dämpa min oro inför denna speciella kväll, eller också ganska lugn till en början, av anledning till min oro för denna speciella kväll. Studenten hade nog varit ganska städad till en början, för att sedan snabbt smälta in i omgivningen på festen, och Mr.Tequila skulle nog vara alldeles förträffligt glad över denna fest och stråla som ett solsken kvällen igenom. Han skulle förmodligen vara väldigt "babblig" denna kväll och prata med allt och alla, och om han vore singel så skulle han nog med all sannolikhet också fått napp på festen. Kanske i bubbelpoolen? Kaggen skulle också vara väldigt glad över denna tillställning. Han skulle nog ha pratat ihjäl som om festen innan och lagt upp olika strategier för hur han skulle vara och vad han skulle säga. Han skulle vara tokladdad inför festen, för att sedan kanske sjunka in lite i anonymiteten. Kanske att han skulle fått napp på någon brud, med det är inte lika säkert som i Mr.Tequilas fall.
      Mest sannolikt att någon av oss skulle få komma in i gänget bland de som bor i huset skulle nog vara Vampyren. Han skulle nog prata mycket med de blonda tjejerna, och kanske även ha blivit lite tjenis med Nemo. Mest sannolikt att någon av oss skulle göra bort sig vore väl som vanligt jag eller Bläckfisken, och därmed också riskera att både slängas ut ifrån festen och även förudmjukas inför tv-tittarna. Jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra något i stil med "fimpa på en av tjejerna i huset"-grej.
      Ja...fy fan vad roligt vi skulle ha haft det på den där festen.

Kommentarer
Postat av: S

Hehe

2010-09-25 @ 14:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0