Vad glad jag är att Säkert! är tillbaka

Får jag

Får jag träffa dig ikväll?
Jag har ingen anledning till det
tänkte först gå runt det
tänkte råka springa på dig.
Men nu är det bara så att jag
orkar inte göra så.
Antingen vill du träffa mig
eller så vill du det inte.
Vill du inte det
så går jag nog hel ut ur det.
När man var liten föll man jämt
men ska det vara så jävla hemskt?
Så fastän du kanske säger jag
bara för att vara snäll
får jag träffa dig ikväll?

Får jag gå precis så nära
att min axel stryker vid din arm?
Jag vill inte verka jobbig eller så
men jag är varm
du ser kall ut.
Får jag hoppa över orden
om hur vädret kan förändras?
Får jag kliva in direkt på delen
om hur allt ska kunna förändras?
Dom kanske tror att vi typ är kära
får jag gå precis så nära?

Sen när vi gått en timme
kan vi sitta på en bar?
Se hockeyn på Dovas
utan att se
hockeyn på Dovas?
Får jag luta mig närmare precis
när det blir 2-0 till Finland?
Får jag köpa en öl till
som vi gör i Norrlands inland?
När vi inte kan förklara
hur gärna vi vill sitta kvar
precis så här
kan vi gå till en bar?
När jag är med dig
blir min röst så gäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0