Ännu mer gammalt...

Jag tänker på det här med Mikael Persbrandt och hans "kokain-skandal" för nån månad sedan. Alltså, jag är ingen förespråkare för droger, och jag försvarar honom inte, tvärtom så var det ett strategiskt enormt korkat beslut.
     Men.
     Minns vad Plura gjorde i Göteborg för ett år sedan. Han lekte med det vita pulvret mitt på stan, åkte dit, var med i Så mycket bättre - och blev mer folkkär än någonsin. Ingen pratade om kokain-domen, det enda man pratade om var hur mysig han är och hur härlig han är i sitt mat-program där han lagar mat utan tröja.
     Det jag menar är; folk glömmer så snabbt. Jag glömmer inte, men jag bryr mig inte heller. Droger är skit, men Plura är vuxen och får göra vad han vill. Man får ju i och för sig inte göra som han gjorde, men ni fattar.
     Lika snabbt kommer man att glömma Persbrandts senaste bravader. Han kommer att spela in sina Hamilton-filmer och filma med Peter Jackson - och sedan kommer han att hyllas som större än någonsin. Tro mig. Folk fördömmer och folk glömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0