Blow-sigt

Härlig dag, eller hur? Lite blåsigt, visst, men det kan jag ta när det är så underbart soligt.
     Känner nu att någon grillar här utanför i kvarteret. Den är ju så ljuvlig, den där första grill-doften. Det är som en bekräftelse att nu, nu är det ljusare och varmare tider.

Blev en halv dag i Hällbybrunn. Vi träningsmatchade mot Hällbybrunns IF, och det slutade med seger med 4-3 efter att Putte, Yanick, nyförvärvet Moudo och Brorsan målat.
     4-3 låter jämnt, men det var onödigt jämnt för vi var klart bättre än Hällby och släppte in tre skitmål.
     Första matchen på gräs för säsongen, gissa 16 gånger om det sprattlade i benen på mig. Fy fan.
     Fast det blåste verkligen satan på gräsfältet i Hällbybrunn. Måste verkligen ha varit svårspelat för boysen. Herregud så det blåste.
     Inte långt kvar till seriepremiären nu och det ser riktigt lovande ut. Kan vi bara ha alla hela och friska så ska vi nog kunna göra riktigt bra ifrån oss, tror jag.

Nu tänkte jag läppja lite rötjut, kanske nån pilsner, och sedan gå över till Grannen för att se om han vill leika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0