Korta recensioner

Nu har jag plöjt igenom både The Sounds nya skiva och Glasvegas nya - och det var två besvikelser, en mindre och en större.
     Den större besvikelsen var The Sounds nya skiva Something to die for. Jag är väl inget större fan av The Sounds och skiter väl rätt så hyfsat i dem - men, de glimtar ändå till emellanåt, de är rätt coola och de har alltid bra hits. Men på nya plattan så vet jag fan inte vad de håller på med. De har kopplat in discotrumman på tok för mycket och låtarna är förvånandsvärt ointressanta.
     Det är bara sista spåret Wish you where here som är nåt, fast den är å andra sidan alldeles bedårande vacker. Men det räcker dock inte på långa vägar, skivan är en stor besvikelse.

Glasvegas
nya, Euphoric/Heartbreak, är också en besvikelse, fast en mindre sådan. Den självbetitlade debuten innehöll ju en knippe fantastiska låtar, och man trodde ju att de var någonting stort på spåren. Men, njaa.
     Nya skivan är inte dålig, men inte alls så bra som jag hoppats. Den är inte dålig, men inte så bra som debuten. Hajar ni?
     Första singeln Euphoria, take my hand är väldigt bra, och bästa låten på skivan, men annars vill det inte riktigt riktigt lyfta. Synd, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0