Nu har jag tagit kontrollen över mig själv

Wooooohoo, I'm back. Det var lite körigt igår, långfredagen gick som i ett.
      Först träning på förmiddagen, sedan kalas i Västerås för Brorsdotter Freja, och slutligen en kväll i E-tuna på Lokomotivet där Hoffmaestro spelade.
      Jag hade sett fram emot kvällen och trodde det skulle bli en kanonkväll, men tyvärr blidde det inte så. En dum kommentar förstörde väl lite av min kväll, sedan hade jag nån timme där jag helst av allt ville ligga i sängen. Utöver det var det väl ändå helt okej, men långt ifrån så bra jag hoppats på.
      Via förpärla hemma hos Mackan på söder så tog vi oss till Lokomotivet, som var en ny bekantskap för mig, och jag gillade stället. Inte för litet och inte för stort. Alldeles lagom. Men 60 spänn för en öl är inte okej.
      Jag är väl inte direkt ett fan av Hoffmaestro, men de levererade väl som de skulle antar jag, det var bra fart i alla fall.
      Det jag är mest nöjd med från kvällen är annars att jag ännu en gång höll mig på rätt sida av gränsen. Nu har det varit så många gånger på raken att det inte är en slump längre. Det är ett medvetet val, och - håll i er nu - JAG VET NÄR DET ÄR DAGS ATT SLUTA. Hörde ni det, jag kan tygla mig. Är det inte underbart?
      Okej, igår var jag kanske på gränsen till tråkig, men det hade sina anledningar. Dumma kommentarer och plötsliga trötthetsattacker är inget man kan styra över.

Nåväl, igår kändes det som att det skulle bli en lugn dag idag. Men Lillebror, KåGe och Studenten har fått mig på andra tankar, verkar det som det. Vi får se.
      Men först tar jag en sväng upp till Västanhed. Årets försa besök, och det kan mycket väl bli årets första dopp också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0