Sherlock

Har ni tänkt på att det aldrig finns några klockor i shopping-butikerna? Nej det är klart ni inte har - men tänk på det nästa gång. Ni kommer aldrig att se några.
      "Varan detta?", undrar ni. Jo det ska jag tala om, det hela är mycket enkelt. Butikerna vill ju inte att ni ska ha koll på tiden. De vill ju inte att ni ska se hur mycket klockan är, för då kanske ni tänker "Herregud var klockan SÅ mycket!" eller "Hjälp vad sen jag är, här har jag inte tid att stanna!". Butikerna vill lura in oss i falsk trygghet så att vi verkligen tar oss tid att strosa runt bland alla varor och erbjudanden.
      Visst är det för jävligt? Eller inte, de flesta har ju ändå ett armbandsur eller en mobiltelefon. Men smart av mig att komma fram till den analysen va? Jag är ju på många sätt ett geni, eller hur? Japp, tack tack - I'm taken it!

Kommentarer
Postat av: CJ

Testa att gå i hotellen i Las Vegas, där är det inte mycket klockor.. :) Spela - och ha inte koll på tiden!

2011-04-01 @ 15:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0