Fin avslutning på dagen igår

Jag fick till en riktigt trevlig lördagkväll ska ni veta.
     Jag var tidigt lite småsugen på att festa till det, men trodde kanske att det inte skulle bli någonting ändå. Jag satt och tittade på Håkan Hellströms live-DVD från Peace and love 2009, drack lite rödvin och började komma i stämning. Gick därefter över till Grannen för lite tv-spel och öl några timmar, innan hans huvudvärk satte punkt på det. Gick hem, började smått fundera på att call it a day, men så hörde Lillebror av sig. Tänkte först skita i att pallra mig dit, var inte så sugen på att gå, men så här i efterhand är jag glad att jag gick dit.
     Väl hemma hos Lillebror satt han och flickvän Ida med hennes tjejkompisar och spelade Våghals, och the bar was open igen.
     Vi drog sedan vidare hem till Melek där det var en massa olika människor som kom och gick, satt där och surrade några timmar, innan jag fram emot morgonkvisten promenerade hem. Otroligt nöjd över den spontana kväll som blivit så bra.
      Tog en knäckemacka, satte på Filip & Fredriks podcast och somnade gott.
      Det var inte mycket, men det var en väldigt fin lördagkväll.

Dagen idag har inte varit någon märkvärdig dag. Söndags-skön, kan man säga. Inga krav, inga planer, bara chill. Det är skönt ibland.
      Blir nog en pizza på det snart, framför floppen Stockholm-Båstad. Jag hade höga förväntningar på Peter Magnussons komediserie, men det har verkligen inte varit en höjdare. Dåligt manus, dåligt skådespel, noll humor. Men jag känner att jag ändå måste se det tredje och sista avsnittet eftersom att jag sett de andra och vill veta hur det slutar.

Till sist är det väl fan också vilken dålig start Blåvitt fått på Allsvenskan. Förlust igen - mot Häcken. Men det är som jag sagt, jag tror inte det blir någon supersäsong för mitt älskade IFK Göteborg. Tyvärr.
      Och jag vet inte vad jag ska tycka om det nya rosa bortastället. Men jag tror att jag tycker det är ganska coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0