De har gjort det igen!

Succé! Det är allt jag kan och vill säga om Nitti leaks. Succé hos mig, i alla fall.
     Jag kan mycket väl tänka mig att programmet blir sågat idag av landets tv-krönikörer, men jag älskade det. Just i det här formatet, där Filip & Fredrik simmat många gånger tidigare, är de som allra bäst. När de få orera fritt kring historiska händelser, såväl svenska som internationella, när de får visa lite sköna klipp, när de får slänga käft med en gäst som är lika mycket vän till duon som en profil och när de får denna mästerliga uppbackning ifrån redigerarbolaget Thelma & Louise. Då är Filip & Fredrik ostoppbara.
     Jag skrattade gott igenom hela första Nitti leaks som behandlade året 1990. Jag älskade de dragit dit E-type som dj, jag älskade att de grävde fram Conny Andersson som gäst (han som gav uttrycket "innan sändning-stress" ett ansikte) och jag älskar (så här i efterhand) att Dr.Alban gav ut låten Chinaman. Men mest älskar jag nog inslaget med Notknäckarna.
     Herregud, vad jag saknar 90-talet! Man kan idag tycka att det var pinsamt, löjligt och väldigt länge sedan - men jag är ett barn av min tid, och jag älskar mitt 90-tal. Jag älskar allt med det. Den dåliga musiken, de fula kläderna, de hiskeliga frisyrerna...allt.
     Med andra ord har jag 9 ljuvliga veckor att se fram emot. Våren är räddad!


Jag har visat det här klippet en gång tidigare, men det är så oemotståndligt roligt att jag måste visa det igen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag orkade inte kolla på programmet igår, får se det på webben istället. Jag hoppas att det är lika bra som du säger! :)



Trots att det är Filip & Fredrik och inte Erik & Mackan som är programledare ;)

2011-04-12 @ 21:35:51
URL: http://imica.blogg.se/
Postat av: Johanna

Okej, nu har jag kollat. Och nääeee, tyvärr. Tycker nog att det här upplägget gör Filip & Fredrik tråkigare än vad de faktiskt är... Det enda som piggade upp programmet var väl fartkamera-grejjen.



Tyckte det var lite segt upplägg, men jag kommer nog kolla på resterande avsnitt, men då för för att få lite minnesflashbacks och skratta åt frisyrerna, modet och tv-programmen på 90-talet :)



Fast å andra sidan skulle jag fylla 3 år 1990 så resterande program kanske ger lite mer gensvar i mitt minne!

2011-04-14 @ 21:33:46
URL: http://imica.blogg.se/
Postat av: J

HERREGUD!!! Programmet är ju som klippt och skuret för dem! Som att de var födda tiil jorden för att göra detta program! Jag förstår verkligen ingenting... Men det är klart, det var ju inte Erik & Mackan, precis. Tack o lov ;)

2011-04-14 @ 22:32:48
Postat av: Johanna

Fast om jag ska vara ärlig så tror jag inte att Erik & Mackan hade fixat det här program-upplägget heller, även om det tar emot att erkänna det ;)



Det var lite för segt helt enkelt. För min smak iallafall :)

2011-04-15 @ 17:40:31
URL: http://imica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0