Grymt bra kväll

Det blev en tråkig start på gårdagen, då vi förlorade bort mot IK Viljan med 4-0. Okej att man förlorar, men på sättet vi gör det på - det var illa. Dålig fart och dålig inställning tyckte jag präglade matchen mestadels. Viljan fick ett par skitmål som vi bara inte ska släppa in, och efter det sjönk vi rejält.
      Nåväl, nu har vi en och en halv vecka på oss att slipa formen innan seriepremiären nästa onsdag borta mot Sala. "Dåligt genrep, bra premiär" får vi hoppas.

Desto roligare var det senare på kvällen, då vi hade lagfest nere i klubbstugan. Det var mycket bra stämning vill jag påstå.
      Det märks att man blivit lite äldre. Förr om åren hörde man till den gruppen som skulle bli inkilade (även fast jag aldrig fick nån inkilning) och nu var det jag och Kaggen som höll i inkilningen.
      Nya spelare och uppflyttade juniorer var dem som skulle kilas in i laget, och de fick bland tävla om annat sjunga ut, göra upp i dance battle, torrjucka meloner mot varandra och blåsa upp kondomer över huvudet på tid (något som blev ett mindre fiasko då Kaggen köpt för små kondomer). Men allt som allt blev det succé, tycker jag. Skrattsalvorna haglade, och det som drog ner mest skratt var nog när grabbarna körde dance battle mot varandra.
      Det märktes också att man blivit lite äldre på andra sätt. Förr var det jag som höll låda och krälade på gränsen, nu kilade man stadigt på några öl och lät de yngre "bjuda på sig själva". Jag tycker det är rätt skönt att man är förbi det där, även jag kan fortfarande då och då. Helt stiff har man inte blivit, men definitivt lugnare.
      Sedan drog vi till Harrys där den härliga kvällen fortsatte, även fast det var roligare på lagfesten.
      Idag vaknade jag upp skapligt bra och pallrade mig ner till klubbstugan för att städa undan gårdagens festligheter. Det var en härlig röra av pizzakartonger, tomburkar och glas, så det var bara att sätta igång att diska och röja. Men det var det värt för den roliga kvällen vi hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0