Härligt

Good day! 20 grader varmt och härligt runtomkring. Härligt rent allmänt!
     Efter en liten svacka, en mindre dipp, så är jag nu tillbaka i känslan att det är härligt att jobba just nu. Jag tyckte det redan i slutet av förra året, men så kom det några veckor här nu på slutet där det inte var lika roligt. Nu känns det dock finfint igen. Jag trivs ypperligt.
     Ända sedan jag tog studenten för 6 år sedan så har jag för det mesta varit en motståndare till att jobba, jag har helt enkelt inte tyckt det varit värt att slösa en sån stor del av sitt liv på att jobba. Men nu trivs jag med det. Det känns värdigt och givande.
     Just nu är det påsklov, med andra ord lite lugnare ute hos oss, och det passar bra just nu. Skönt att få ladda batterierna en aning.
     Och när jag tänker på det, att det är påskafton på lördag, så inser jag hur snuskigt fort det här året har gått. Jag vet att man alltid säger så, att tiden går fort, men fan i helvete - det var ju verkligen nyårsafton typ i förrgår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0