Nya tider

Jag hade en mycket bra påskafton, kan jag meddela. Vi började hemma hos KåGe, där det grillades lite korv och lyssnades på musik. Sedan kom Studenten och hans syster Sofia och hans flickvän Carro, och ännu en stund senare anslöt även Lillebror och hans Ida.
     Vi satt några timmar där och tjötade, och frågan var om vi skulle fortsätta sitta där, dra vidare eller dra in till Harrys. Det var lite veligt, lite splittrat, men tillslut åkte merparten av oss in till Harrys. Det var bara Studenten och Carro som tackade för sig.
     Harrys var fullsatt och bra, och även fast det bara blev en och en halv timme så kändes det länge och alldeles lagom. Bra ös, bra folk, bra band, bra stämning. Egentligen inte mycket, med egentligen rätt så perfekt.
     Och - än en gång levererade jag på en bra nivå. Jag har tjatat om det länge nu känner jag, och nu är det färdigpratat. Jag kan det där nu med att know my limit. Äntligen! Studenten var lite tveksam när jag berättade om det för honom, han har ju varit med förr och vet hur det kan vara - men faktum är att när jag kom till Harrys så sa Juha att gårdagens stora snackis efter Hoffmaestro var "hur lugn Jone hade varit". Han frågade till och med om det var nåt som hade hänt, och det har det ju inte, mer än att jag beslutade för några veckor sedan att inte vara "fullast på festen" längre.
      Men herregud vad jag tjatar, nu droppar jag det här samtalsämnet. Det är så det är nu, punkt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0