Äntligen sommar!

Jag trodde att jag hade kommit in i den där sensommarångesten. Den som alltid brukar dyka upp vid augustis inträde, när semestrarna börjar ta slut och solen sakta men säkert slutar att värma så skönt.
     Men nej. Helt plötsligt fick jag toksommarfeeling. Kanske för att det änligen är anständigt väder ute, både idag och igår och dagen innan det och resten av veckan förhoppningsvis.
     Sommaren får inte ta slut än. Den har ju knappt börjat, känns det som. Det var ju så mycket som skulle hända, så många saker man skulle göra. Nej, nu är det sommar.
     Inga krav och inga måsten. Bara frihet och härligheter. Som på gymnasiet.
     Jag brukar annars inte ha något emot hösten. Jag brukar välkomna den och tycka att det är lite mysigt med mörkret och burrigheten. Men jag är inte redo än. Jag måste ha sommar nu. Och det är det ju. NU är det sommar.
     Så idag åker jag ut på sjön med Lillebror och Storebror i Storebrors båt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0