Kärlek är en hiss

Jag hoppade från taket
för du ville inte ha mig.
Jag trodde att det var det enda som fick
dig att se mig.
Jag föll i flera timmar
för nåt ville ha mig kvar.
Det gav mig tid att se allting jag gjort
men jag såg bara allt jag inte gjort.
Så mycket som aldrig blev sagt
så många ord som jag sparat till dig.
Vad ska jag med dom till nu när jag ska dö
ifrån himlen hörs ingenting.
Och om du ser mig först när jag inte är här
vad ska jag göra med det?
Jag ser och jag hör dina tårar
men jag når inte din kind.
Det kanske inte blir någonting
du kanske inte har nåt i mig att bry dig om.
Vad ska jag då lämna allting för
om det inte är värt någonting?
Jag föll i flera nätter
hann vrida mig och vända mig.
Och när morgonen kom med marken som min död
så ångrade jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0