Tre ljuvliga poäng

Efter segrar mot Köping, Arboga Södra, Kolsva, Munktorp och Hallstahammar så är nog segrar mot Fagersta de allra skönaste.
     Jag har sagt det förr, och jag säger det gärna igen - make till rövgäng har jag aldrig varit med om! Nog för att de inte kan spela fotboll, och nog för att de grisar till tusen - men det ska ju tjafsas och gnällas och muppas och härjas om precis allting, och det utav såväl ledare som spelare som supportrar.
     Man både skrattar, blir förbannad och skakar på huvudet.
     Nåväl, därför känns det så skönt att vi kunde vinna med 3-0 mot Fagersta ikväll - och det var sanna mina ord inget snack om saken. Vi var överlägsna på precis allting, och anlendingen till att det "bara" blev 3-0 var vår egen oförmåga att inte få in bollen.
     Men det är skit samma, det viktigaste var seger och tre poäng, och det fixade vi solklart. Underbart!
     Juventus vann i sin tur också, så därmed leder vi fortfarande med två poäng, med fem matcher kvar att spela. Toppstriden fortsätter, med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0