Livets mysterier

Jag tänker på det här med ögon. Är det inte konstigt hur de kan identifiera oss som personer?
     Det känns som att vi alla har likadana ögon. Typ, egentligen. Ändå känns det samtidigt som att vi alla har unika ögon. Ingens ögon är någon annans lik.
     Jag vet inte vad det har att göra med, om det är ögonlocken, ögonfransarna eller påsarna under ögonen? Men nåt är det som gör att vi alla får våra alldeles egna ögon.
     Jag tänker på det här med syskon eller föräldrar, hur det kan synas att personer hör ihop inom samma familj. Man får sin fars eller kanske sin storasysters ögon. Det märks inte minst på dagis. Det händer ju att småsyskon till barn man haft förr om åren börjar på dagiset, och då syns det oftast direkt vems lillebror eller lillasyster det är. Jag tycker det är fascinerande, och lite märkligt faktiskt.
     Ja det var bara det jag ville säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0