Är det jul igen eller? Va? VA!??

Ännu en dag, ännu en söndag. Ännu en advent. Ännu en dag av julhandel.
     Denna gång blev det en tripp in till nya Erikslund i Västerås - och det var då satan vilken koloss till varuhus. Det tog nog en bra timme innan man orienterat in sig ordentligt.
     Stort var det, men det var ju inga nyheter direkt. Samma gamla vanliga butiker, samlade på en och samma plats. Fast lite utspridda förstås.
     Jag vet inte om det är dåligt utbud eller om julhandeln går ovanligt trögt i år, men jag hittar ingenting tycker jag. Även fast jag vet vad jag ska ha så hittar jag det inte. Och jag får heller inte till den där julkänslan i kroppen som hör julhandeln till. Den där stressiga, smått panikartade, känslan blandat med glädje och mys. Det är bara...tomt, liksom.
     Men, det är ju en vecka kvar, och jag sätter min tillit på den. Kom och ta mig, julen. Kräks över mig så att det ringer Nu är det jul igen med Just D i mina öron. Stånga mig ända till Nordpolen.

En vecka kvar alltså, och imorgon kommer Lillebror hem igen från sin två månader långa resa i Asien. Det ska bli väldigt roligt. Jag tror minsann jag dra till med en puss när jag träffar honom. Eller nej. En kram får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0