Mys

Åh kära hjärtanens! Jag är färdigjobbad, jag är färdighandlad, jag är färdigstressad. Jag är färdig, färdig för julen. Det-känns-wunderbar!
     Sista dagen på jobbet idag, nu väntar nästan tre veckors ledighet. Jag ska i och för sig jobba på tisdag, men det är det enda.
     De sista klapparna inhandlades också idag, efter ytterligare en sväng in till Erikslund i Västerås, denna gång med Lillebror och Storebror. Kanske att jag handlar någonting imorgon, om jag hittar nåt roligt, men annars känner jag mig färdig.
     Nu råder bara julefrid och julemys. Mor har klätt granen och Far rullar sina köttbullar, medan Lotta Engberg sjunger jullåtar på Liseberg i bakgrunden. Och Lillebror sitter framför datorn. Allt är som det ska vara.
     Imorgon hoppas jag också på en mysig och spännande dag, men det tar vi då.
     Nu är det jul.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0