Nattkyss

Vet inte varför, men det har varit en alldeles formidal vecka. Vet verkligen inte varför. Kanske för att jag hittat ett slags flow igen, som jag nu surfar behärskat och behagligt på. För att citera Ernst Kirchsteiger: "Jag tycker om att ha det gött."
     Igår intogs årets första julbord, i Kung Karls matsal, med jobbet, och det var utomordentligt trevligt. Och gott. Men jag hade föredragit att ha det ikväll, på en fredag, istället. Då hade det med all sannolikhet blivit ännu trevligare. Nu var man ju tvungen att dricka must och gå hem klockan nio på grund av att man hade öppning idag. Men, som sagt, det var ändå trevligt.
     Och idag, alldeles nyss, för några timmar sedan, var jag på hockey i Västerås med Far och Brorson Erik. VIK mot Södertälje. Blev en ganska bra match, och hemmaseger med 4-0. Kul att se Jonte in action. Han gjorde en bra match, tycker jag.
     Och imorgon blir det julhandel. Och på söndag. Jag ligger efter, känner jag, har inte handlat någonting, och det är inget vidare. Vill inte ha nått jäkt och stress. Det som stressar mest är alla presenter till alla julklappslekar man ska vara med i den närmaste veckan, även fast de presenterna egentligen betyder minst. Men det blir nog bra.
     Känner mig lite lullig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0